Motorsåg och handhållet

Handskar med sågskydd

22 inlägg 12208 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Handskar med sågskydd

pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3412 Jag ska köpa handskar, ska man köpa med sågskydd eller ett par som e vinterisolerade? (dom har väll bara sågskydd på ovansidan tror ja??)



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild
swe#kipp  
#3415 sågskydd på ovansidan, jag kör utan sågskydd tyckte dom med skydd var så klumpiga !
se till att det är mudd på handsken bara så du slipper få ner massa spån i dom :)

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#3417 okej! :D

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5479 Lyfter denna tråd o ställer samtidigt frågan, Vad använder ni för handskar i skogen? Billiga i 10pack eller riktiga som kostar. O isåfall vilka?

Magnus M

Användarvisningsbild
swe#kipp  
#5484 jag har ett par från husqvaran och dom har hållit ihop bra förutom ett pekfinger som mötte upp en roterande kedja ,,,,

jag köpte en storlek mindre av dom mot vad jag brukar ha, dom ger med sig en del ,,,,

Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5492 Till röjning har jag arméns vinterhandske med senilsnöre eller d:o mc-handske(tjockt läder med hög krage).

Enl olycksstatistiken borde man ha sågskydd på vänster arm. Har inte hittat ngt sådant ännu...

/Nisse

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#5493
nisse skrev:Till röjning har jag arméns vinterhandske med senilsnöre eller d:o mc-handske(tjockt läder med hög krage).
/Nisse


Så du menar att kronans mc handske är bra när man kör röjare???.
Har ett gäng men har aldrig provat dem ute i skogen,,,,,

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#5494 jag kör me husqvarnas med sågskydd på vänsterhanden och mudd

   TS
Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#5495 Är det dom här du menar, Nisse?

Bild

Avatar Fallback
L-A  
#5529 Köpte en bibba handskar på ÖB i uppsala senast för 40 spänn styck!

Har funkat över förväntan, spec till de priset...

Avatar Fallback

Re: handskar

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83900 Nu när det är runt nollan och snöblandat regn, tänkte jag pröva biltemsa billigaste. Det funkade mycket bra en kort dag med motorsågning utan problem, jag kör tunn innervante (i syntetmaterial), så man blir inte kall.

http://www.biltema.se/products/product. ... mId=145111

Användarvisningsbild

Re: handskar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83904 Kört med en Graninge handske den här vintern. Fungerat jättebra. Helt vattentät och varm fastän den är blöt utanpå. Har köpt på mig flera par nu när det har varit extrapris på dem. De är oranga så de syns bra med (hade dem på älgjakten)

Länken är en såndär "knas-länk" går inte att få direkt till produktsidan men sök på

GRANINGE G6035
Skön allroundhandske i stark orange för bra synlighet. Bra greppförmåga och vattentät. I getnarv och nylon.

(http://ejendalsprodukt.anxious.se/common/frameset.aspx)

Användarvisningsbild

Re: handskar

swe#kipp  
#83909 jag gillar denna TEGERA® CLASSIC 295,,, önskar att den funnits i en modell med muddar då hade det varit en perfekt huggarhandske för mig !!

Användarvisningsbild

Re: handskar

johan eriksson  
#83916
Uvskogen skrev:Länken är en såndär "knas-länk" går inte att få direkt till produktsidan men sök på


http://ejendalsprodukt.anxious.se/Navig ... &DocId=600

Användarvisningsbild

Re: handskar

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#83924 Som vanligt finns det nån som kan på detta forum :grin: Tack för hjälpen!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).