lör 14 jul 2007, 00:35#10431
Jaha då var det dags för lite redovisning
. Jag vart först lite sur för han skickade den inte förrän igår men en koll på nätet visade att den anlände till mitt utlämningsställe idag på middan så jag hämtade den direkt efter jobbet.
Jag har skruvat lite för att kolla o startat upp den o hittils är jag lite överraskad. Den ser faktiskt riktigt bra ut verkar vara mycket såg för pengarna, om den bara håller förståss. Den har ju en bit kvar till HVAs kvalite men om man jämför med tex Partner351 som säljs för ungefär samma pris o som jag skruvat lite med(grannen har en) så är denna minst lika bra. Denna har ju faktiskt lite mera kraft oxå.
Allting har ju dock en baksida o en detalj som var riktigt dålig var av/påknappen som pajade direkt. Flatstiftet som var nitat på brytaren satt löst o när jag petade på det så lossnade det. Försökte löda fast det men misslyckades så det får bli chokestopp tillsvidare.
En annan sak som verkar lite halvdant var tanklocken, dom håller tätt men det är nog inte mer o man får kolla att dom verkligen är rätt i gängan innan man drar åt.
Den startade på 7de rycket o gick bra utan justering av förgasaren.
Enligt instruktionsboken skall den ha mer olja i bränslet första 20 timmarna men jag kör den nog som jag brukar med lite fetare inställning o vanlig Aspen istället. En annan mysko uppgift i boken säger att som kedjeolja skall vanlig motorolja 10W-30 användas. Jag har slått i vanlig kedjeolja för jag har svårt att tro att det skulle vara sämre.
Första intrycket är iallafall över förväntan o med undantag för ett par smågrejer så känns den väl värd pengarna. Om den nu bara håller.
Lite data:
45cc, 1,8kw/7500varv, maxvarv 10 000, vikt 5,5kg utan skärutrustning, tankrymd 5,5dl, olja 2,6dl
O så lite bilder förståss:
Magnus M