Öppna kategorin

Den Gröna omställningen.

5678 inlägg 207815 visningar 43 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843173 Jo!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Tor R  
#843177
Alvarsson skrev: konfiskerar skattebetalarnas pengar.

Alvarsson skrev:Det är väl sådana kommentarer som gör Forumet intressant

1714932670_img_1903.png

Kämpa !!!

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Brorsan  
#843188
Brorsan skrev:
Alvarsson skrev:Klipp och klistra tillför inget i sak. Kalkylerna har Hassler tittat på,kalkylerna har Vattenfall tittat på och kalkylerna har regeringen tittat på. Samtliga har kommit fram till att kärnkraften endast kan byggas om man konfiskerar skattebetalarnas pengar. Pengar som enligt min mening skall gå till viktigare saker än olönsam kärnkraft Tilläggas bör att i dessa kalkyler ingår stora statliga subventioner.


"Konfiskerar skattebetalarnas pengar"
Nu får du förtydliga dig. O du allvetande.


Då du inte kan förklara vad konfiskation av skattebetalarnas pengar betyder har jag nu läst igenom Hasslers utredning.

Det han skriver om kärnkraft är att den har en hög investeringskostnad men låga marginalkostnader under en väldigt lång tid
Den tillför systemtjänster för att stabilisera elsystemet på kort och lång sikt som den behöver få betalt för.
Den politiska risken med en investering i kärnkraft är stor så det behövs sannolikt ett statligt delägande eller kreditgarantier för att minska de politiska riskerna.

Det är inte citerat utan bara sammanfattat av mig.
Den som vill läsa det avsnittet går till sidan 112 i utredningen.

Det jag ville visa var att kärnkraften inte är en konfiskation av våra skattepengar utan istället en långsiktig investering som med största sannolikhet ger en bra utdelning i det långa loppet.

Konfiskation känns inte som en sanning utan bara ett tyckande. O du allvetande.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843207 Jo det är ren konfiskation av skattepengar att ta skattepengar och investera i något som är så olönsamt, ren kapitalförstöring. Antingen är en investering lönsam eller så är den inte, att den skulle va lönsam i långa loppet är ingen som tror därför så är det inte en människa som investerar i kärnkraft. Gäller hela västvärlden.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Tor R  
#843211
Alvarsson skrev:Jo det är ren konfiskation av skattepengar att ta skattepengar och investera i något som är så olönsamt, ren kapitalförstöring.

Jag förstår att ordet konfiskation är ett främmande ord för dig, men om du tänker upprepa dig 1000 gånger som vanligt kanske du ska använda ord du förstår innebörden av, det är inte så mycket du kan skriva då.

Men fortsätt kämpa !

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843213 Jag vet precis vad ordet konfiskation betyder. Ordet sitter som en smäck när staten tar våra skattepengar och försnillar dom i olönsam kärnkraft.
Senast redigerad av Alvarsson mån 06 maj 2024, 09:55, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Tor R  
#843215
Alvarsson skrev:Jag vet precis vad ordet konfiskation betyder. Passar som en smäck när staten tar våra skattepengar och försnillar dom i olönsam kärnkraft.

Nej, försök igen!

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843216 Har du problem med det Svenska språket? Det vore intressant om du hade något att tillföra i sak.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Tor R  
#843218
Alvarsson skrev:Har du problem med det Svenska språket? Det vore intressant om du hade något att tillföra i sak.

Inga problem med språket, men du har fel.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843220 Vad är fel? När du påstår att något är fel så borde du va så pass så du kunde precisera detta
Senast redigerad av Alvarsson mån 06 maj 2024, 10:04, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

jannee  
#843221 Men Alvarsson vad kallar du följande för ?
Personer/företag som blir manipulerade till att investera i BEVISELIGEN olönsam vindkraft.
Är det bedrägeri eller kanske också ett sätt att konfiskera pengar, du som inte har en susning om vad ord EGENTLIGEN betyder.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Alvarsson  
#843222 IKEA.SCA,Stora Enso,HOLMEN och Vattenfall för att nämna några företag som står i kö för att investera i vindkraft Skulle dessa välskötta företag va manipulerade? Det tror du inte på själv Jannee.

Användarvisningsbild

Re: Den Gröna omställningen.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#843287 Jag vill återigen påminna om att det är bara pengar från brottslig verksamhet som kan konfiskeras av staten. Alla andra pengar som staten lägger beslag på är antingen någon form av skatt eller avgift.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

jannee  
#843288 Alvarsson försök tänk lite själv, eller kan du inte ?
Vem investerar i ett förlustbringande projekt.
Skulle DU Alvarsson kunna tänka dig det ?
80 % av ALLA vindkraftsbolag visar röda siffror är du Alvarsson medveten om detta ?
Svara nu på mina frågor.
För övrigt har de bolag du hänvisar till möjligheten att placera sina övervinster just i vindkraft eller solkraft.
M.a.o. ett sätt att minska skatten men även skaffa "billig" reklam.

Avatar Fallback

Re: Den Gröna omställningen.

Tor R  
#843294
th skrev:Jag vill återigen påminna om att det är bara pengar från brottslig verksamhet som kan konfiskeras av staten. Alla andra pengar som staten lägger beslag på är antingen någon form av skatt eller avgift.

Japp, men om Alvarsson förstår det är något helt annat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).