Skogsvagn (Huggarvagnar)

Fmv bastant

5 inlägg 743 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fmv bastant

John_56  
#825321 Hei, er det noen som kjenner til om vridhuset på en fmv bastant kran skal gå i olje eller smøres med fett eller gå tørt. Dette gjelder da forholdet mellom tannstang og kughjul på kranfoten. Selve svingen har bronse lager oppr/nede og smøres med fett. Dette er en gammel kran, håper noen kan hjelpe til med info.

Mvh John



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: Fmv bastant

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#825618 På de äldre Fmv jag sett är inte vridhusen oljefyllda utan bara fettsmorda

Användarvisningsbild

Re: Fmv bastant

Göt  
#825653 Anders Traktorservice i Rättvik tog över reservdelslagret för FMV ring dit och fråga det är ett företag med bra service

Användarvisningsbild

Re: Fmv bastant

John_56  
#825703 Takk for svar begge to. Gnisten har nok rett i at det ikke skal være olje i vridhuset. Det fins ikke tappe eller påfyllings plugg. Jeg driver på med å skifte hyd tetninger i røren og under demontering kom det olje ut fra vridhuset og da ble jeg usikker. Denne oljen er nok lekkasje i hydraulikk rørene. Jeg ringer Rättvik på mandag for å høre med dem også

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fmv bastant

John_56  
#826159 Hei igjen. Bastant kranen skal ikke olje i vridhuset, smøres opp med fett. For å unngå å få vann inn i vridhuset så er det et tips å feste en kåpe på tårnfoten som da dekker til delningen mellom tårnfoten og øvre bussning. Om det er lite fett mellom de to så kan vann trenge inn i vridhuset. Jeg har lagt til to smørenippeler i vridhuset mellom røren som pumper fett rett på kughjulet på kranfoten som så fordeler fett på tannstengene

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).