Traktorer och processorer

Fri retur New Holland NH75d

10 inlägg 1033 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fri retur New Holland NH75d

nisseistorvik  
#812607 Hej någon på forumet som kan hjälpa mig med var man kopplar in den fria returen på hydrauliken??
Har skaffat mig en huggarvagn.
Mvh Nisse



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

Fredi  
#813505 Känner inte till NH men kan det vara returlinjen från ventilen bakom den stora pluggen som syns bredvid röret på första bilden ?? Kanske @Slurfi vet ?

Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

nisseistorvik  
#813511 Tror du har rätt, ska kolla vidare på det
Tackar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Fri retur New Holland NH75d

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813554 Det är lika bakkropp som den T4.75 jag har och på den anslöt återförsäljaren frireturen lågt i kroppen på höger sida med en kort slang.

Kan kolla och återkomma.

Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

toker72  
#813555 Är det ett måste med fri retur ? Man kör ju ofta kran på lite förhöjt tomgångsvarv då har man kanske halva flödet som traktorns ventilpaket är byggt för borde inte mottrycket även vara vara lågt då ?

Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813568 Fri retur är önskvärt och är ofta enkelt att montera, på T5000-serien finns redan från fabrik ett förberett uttag
på påfyllningsröret, bara att ta bort pluggen och sätta dit snabbkoppling eller annan önskad anslutning för returen.
Kolla med instruktionsboken så kan det framgå där.

Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

nisseistorvik  
#813569 På denna modell finns det inget sådan då den inte är byggd för jordbruket i första hand.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fri retur New Holland NH75d

toker72  
#813581
Slurfi skrev:Fri retur är önskvärt och är ofta enkelt att montera, på T5000-serien finns redan från fabrik ett förberett uttag
på påfyllningsröret, bara att ta bort pluggen och sätta dit snabbkoppling eller annan önskad anslutning för returen.
Kolla med instruktionsboken så kan det framgå där.

Brukar man inte vilja ha returen under oljenivån eller behövs inte det ?

Avatar Fallback

Re: Fri retur New Holland NH75d

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813642
toker72 skrev:Är det ett måste med fri retur ? Man kör ju ofta kran på lite förhöjt tomgångsvarv då har man kanske halva flödet som traktorns ventilpaket är byggt för borde inte mottrycket även vara vara lågt då ?

Mottrycket är en del att fri retur önskas, en viktigare del är om du har olika kopplingar på tryck o retur kan du inte koppla fel av misstag och du kan inte dra spaken i traktorn på fel och trycksätta returen i ventilpaketet med risk att spräcka den

Avatar Fallback

Re: Fri retur New Holland NH75d

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#813764 Nu har jag kollat. Frireturen på min går in framför-under bakaxeln på höger sida där det troligen sitter en avtappningsplugg som standard. På vänster sida sitter det i vilket fall en plugg på samma ställe.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).