Traktorer och processorer

Modifikation och anpassning av Valtra 700 för skog

2 inlägg 740 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Modifikation och anpassning av Valtra 700 för skog

Själv-verksam  
#808782 När jag nu har varit medlem här ca 6 år, så börjar det bli dags att även bidra lite. Aktiv läsare som man är så besöksforumet ett par gånger i veckan.

Knaprar på i skogen med en Valtra 700 drygt 200 timmar i året, både i egenskog samt entreprenader. Kranen är Patruuna 762 och vagn Junkkari 8+. Kombinationen har använts som traktor+huggarvagn fram tills i vintras. Traktor utnyttjas mindre och mindre i jordbruket och anpassas därför sakta men säkert för huvudsaklig användning i skog. Tänkte jag skulle gå genom här vilka anpassningar som gjorts nu först och då efter fylla på med vad som tillkommer.

Simpel men viktig sak är motorsågshållaren. Gjordes någon gång i början av 2010-talet.

Baklampor på vagnen som håller för körning i skog, gjordes 2017 och fungerat problemfritt.



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Modifikation och anpassning av Valtra 700 för skog

rokon  
#808813 Bra själv-verksam att du fyllt i var du håller hus, jag har själv besökt Malax, men det var för drygt 30 år sedan och i Februari, besökte bland annat skötbåtsmuseumet där vid kusten.
Om det blir någon mer tur ned dit i framtiden så blir det kanske med en Finskbyggd Havskryssare från -70 talet modellen heter Jasmine 25. Den blev tillverkad på Nykravarvet i Nykarleby

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).