Skojigt/Galet

Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

8 inlägg 3752 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794959 Enligt flera åkaren GPS-klockor, så var herrarnas 50 km lopp på skid-VM i Planica snarare 45 km istället för utlovade 50 km. https://www.svt.se/sport/langdskidor/vm ... bara-45-km
/Niklas



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

Sörlänningen  
#794960
Niking skrev:Enligt flera åkaren GPS-klockor, så var herrarnas 50 km lopp på skid-VM i Planica snarare 45 km istället för utlovade 50 km. https://www.svt.se/sport/langdskidor/vm ... bara-45-km
/Niklas


Och 15-kilometersloppet var inte 15km, utan snarare 13.5km. De är ofta väldigt ostrikta i den sporten. Skidskyttarna verkar ha större stringens (men så är också pengarna större där).

Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#794975 Kan ju inte spela så stor roll? Alla åker samma sträcka, tiden jämförs aldrig med andra lopp.

Användarvisningsbild

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

Bax  
#794996
Mangan skrev:Kan ju inte spela så stor roll? Alla åker samma sträcka, tiden jämförs aldrig med andra lopp.


Om jag är skapligt pigg och motståndaren trött så är de extra 5km en väldig skillnad.

Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

Sti L  
#795012 GPS og terrengmil er ikke det samme, GPS måler mindre distanse da den ikke fanger opp alle ujamnheter.

Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

isteskog  
#795028 Ska det vara en 5-mil så ska det inte diffa många hundra meter, det är ju VM!

Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

maltex  
#795032 Nu är väl inte GPS klockor ett under av exakthet allrahelst på kuperade varvbanor. Så skillnaden mellan verklig sträcka och uppskatttad är nog mindre än det framställs.

Avatar Fallback

Re: Hur långt var egentligen herrarnas 50 km i skid-vm?

tallen100  
#795038 För min del får det vara hur som helst, bryr mej ungefär lika mycket i det som i ishockey😄

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).