Skojigt/Galet

Dagens bortförklaring

5 inlägg 6053 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Dagens bortförklaring

svampbob  
#793443 Jag ringde nyss och frågade efter en bygglovsritning.

Jag fick till svar "jag hoppades att du inte skulle ringa, hunden bet av sladden till skärmen"

Igår morse fick jag till svar "överliggaren till Portomfattningen har försvunnit" han fick jobba hela natten och i morse klockan åtta var han klar och stålet målat.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens bortförklaring

svampbob  
#793645
svampbob skrev:Jag ringde nyss och frågade efter en bygglovsritning.

Jag fick till svar "jag hoppades att du inte skulle ringa, hunden bet av sladden till skärmen"

Igår morse fick jag till svar "överliggaren till Portomfattningen har försvunnit" han fick jobba hela natten och i morse klockan åtta var han klar och stålet målat.


Uppdatering. Jag fick ett mail igår med texten här kommer bygglovsritningen. Det fanns ingen bifogad så jag frågade om hunden hade ätit upp den.
Dom jag känner väl vågar jag skoja med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens bortförklaring

Tosca  
#793649 Var försiktig när du skämtar om bin och hundar, många hundar är känsliga för giftet om de blir stuckna har jag hört.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bortförklaring

Chaufför 1978  
#799817 Hasse Backe Mc- polis i Stockholms Län. Gör ett stopp. helt naturligt ur polisens synpunkt. Ville tydligen göra random koll.
Går igenom flaket . Hittar inget som kan ge böter. varken ADR eller ej säkrat last. Men min attityd från början var . Detta är en Polisman som sköter sitt jobb. Likväl som jag sköter mitt jobb.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bortförklaring

Raggarö  
#799830 Ingen bortförklaring men ett bra slut.

1985 körde jag hem från jobbet på Arlanda, passerade Alunda och blev stoppad av polisen efter 50-skyltarna. Hade tydligen kört 10 km/h för fort. Polisen hånlog och tyckte att jag borde lärt mig att vara uppmärksam på skyltningen.

Några månader senare fick jag tillbaka boten, kommunliggaren var inte ändrad (från 70 till 50 km/h)

En tid senare mötte jag samma polis på en mack, jag frågade om han hade varit uppmärksam på att kommunliggaren inte blivit uppdaterad. Han tyckte jag skulle blivit bötfälld oavsett men hade ingen lämplig angreppspunkt......

Raggarö

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).