Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vimek 101 snö/skogskedjor

7 inlägg 1789 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vimek 101 snö/skogskedjor

Per.M  
#819058 Är det någon som kan tipsa om snö/skogskedjor till en vimek minimaster 101 dimensionen vad jag förstår ska vara 175SR14 / 25 x 8,50 x 14.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

jonas_81  
#831958 25x8,5 de borre ju passa med ATV kedjor då tätt många som har 25x8 fram och 25x10 bak orginal

Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

Per.M  
#831997 Gjorde ett par själv men har just fått hem dessa som ska provas i helgen https://ingemarsmaskiner.se/snokedjor-a ... 5-14-vimec

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

apotekarnes  
#836318
Per.M skrev:Gjorde ett par själv men har just fått hem dessa som ska provas i helgen https://ingemarsmaskiner.se/snokedjor-a ... 5-14-vimec

Åtekoppla gärna hur de funkade och hur passformen kändes. Dessutom: det framgår inte om priset gäller per par eller per styck. Jag gissar att det är per styck. Jag har kört med endast ett par kedjor länge men skulle gärna ha ett till.

Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

Per.M  
#836320 Tack för påminelsen, dom är möjligen lite stora så det jag gjorde var att spänna dom mer på utsidan av däcket för att få mindre "överhäng" på insida då jag märkte att det tog i styr staget.
Efter den skjusteringen så funkar det klanderfritt och ett sju jäkla bett, är nästan så jag undrar om maskinen klarar av dessa krafter på framvagnen.
Jag kan verkligen rekommendera dessa kedjor.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

apotekarnes  
#836326 Kör du med kedjor på alla hjulen eller bara fram? Jag har bara ett par som alltid fått sitta på framhjulen, annars går det inte att svänga med fullt lass på vintern. Men ibland känner jag att kedjor även bak hade varit kanon just för att inte framaxeln ska behöva dra allt.

Användarvisningsbild

Re: Vimek 101 snö/skogskedjor

Per.M  
#836334 Har på alla fyra nu på vintern, anledningen är att jag har satt på ett plogblad på den och då jag lyfter bladet så blir den framtung och efter att fastnat några gånger så vart det kedjor fram med.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).