Bilar

Volvo C202 koppling

9 inlägg 1341 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Volvo C202 koppling

Nyborg  
#815122 Åker nog på att byta koppling på 202:an... Har "googlat" lite på detta men blir inte riktigt klok på vad som egentligen passar. Trodde väl att en vanlig koppling till B20 passade, men det verkar inte så. Var får man tag i en som passar? Tror att det borde finnas en del här på forat som vet? 😀



   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo C202 koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815129 Kolla med Jörgen på Offroad Autoparts, kolla på hans sida offroad.nu
Han har grejer Valp o C202 förutom till Jeep

Användarvisningsbild

Re: Volvo C202 koppling

Nyborg  
#815133
gnisten83 skrev:Kolla med Jörgen på Offroad Autoparts, kolla på hans sida offroad.nu
Han har grejer Valp o C202 förutom till Jeep

Tack! Skickade ett mejl till honom! /Johan

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo C202 koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815134 Finns kättilstorpsträffen med kollonkörning till träffområdet från campingen?
Var en herrans massa år sen jag var där o rastade Jeepen 😀

Användarvisningsbild

Re: Volvo C202 koppling

Nyborg  
#815135
gnisten83 skrev:Finns kättilstorpsträffen med kollonkörning till träffområdet från campingen?
Var en herrans massa år sen jag var där o rastade Jeepen 😀

De håller nog på än. Jag har dock inte haft det intresset, tycker bara att det är bra att ha en valp! 😀

   TS
Användarvisningsbild

Re: Volvo C202 koppling

Vildmark  
#815146 är du säker på att kopplingen är kass? kolla slavcylindern först

Användarvisningsbild

Re: Volvo C202 koppling

Nyborg  
#815206
Vildmark skrev:är du säker på att kopplingen är kass? kolla slavcylindern först

Tror kanske att det kan vara så att den har "klibbat" ihop, har varit så förut. Har inte haft igång den nu på några år. Hade dålig erfarenhet av när jag tog isär kopplingen på Victorn som satt fast, där släppte en del av lamellen...

   TS
Avatar Fallback

Re: Volvo C202 koppling

Tjingen  
#815210 Om du inte redan är medlem finns dokumentation och tips här
https://terrangbil.net/forum/index.php? ... jtgb-9031/

Avatar Fallback

Re: Volvo C202 koppling

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815309 Kopplingen på min C303 satt med fast efter ha stått stilla i närmare 20 år, skulle ändå lyfta ut hela paketet med motor o lådor då den bilen blev donator till en slaktat 11 bil som hade betydligt bättre kaross.
Delade paketet o lossade kopplingen som satt fast mest för att vevaxeltätningen läckt ut motorolja som klistratihop den.
Blev en ordentlig rengöring o sen ihop med den igen och den fungerar men jag borde bytt urtrampningslagret när den ändå var isär

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).