Bilar

Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

7 inlägg 1738 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

JanneEr  
#801255 Hej

Funderar på att slå till på en beggad elbil, men frågan är om det kommer gå ner mer, vad tror ni?= Har ju sjunkit rätt mycke känns de som senaste halvåret.



   TS
Avatar Fallback

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801265 Det var ju löjligt dyrt då, så det är väl mer normalt nu? Tveksamt om det kommer gå ner mycket mer, men vad vet man.

Avatar Fallback

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

Hema  
#801280
Mangan skrev:Det var ju löjligt dyrt då, så det är väl mer normalt nu? Tveksamt om det kommer gå ner mycket mer, men vad vet man.

Fortfarande nöjd med din skåpbil?

Avatar Fallback

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801300 Jo, men det är jag väl? Använder den flitigt nu när jag handlar byggvaror och kör till skogen. Familjen lånar den ibland till Knalleland eller Frölunda torg, och då brukar de ladda lite medan de handlar.

Den skall in på verkstad imorgon, jag bytte bromsok bak för de gamla hade rostat ihop. Misslyckades med luftning så det blev varningslampor och skit. Får se om han kan fixa.

Visst vore det kul med en liten bekvämare van med bätttre säkerhet och länge räckvidd (tex Peguot e-Expert), men det kostar på...

Avatar Fallback

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

Hema  
#801309 Vad har du för räckvidd?

Avatar Fallback

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#801312 Beror helt på väder, vind, väglag och hur fort man kör. 6-10 mil kanske.

Användarvisningsbild

Re: Begagnad elbil - kommer det gå ner mer?

rokon  
#801317
JanneEr skrev:Hej

Funderar på att slå till på en beggad elbil, men frågan är om det kommer gå ner mer, vad tror ni?= Har ju sjunkit rätt mycke känns de som senaste halvåret.

Jag tror det är klokt att undvika Kinesiska märken i alla fall, utsikterna ser ej goda ut, många tillverkare kommer att få kasta in handsken.
China’s EV Industry Collapse: 90% Of EV Manufacturers May Face Bankruptcy, 100 Brands May Disappear

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).