Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Bosse1 skrev:Kompressorn kan ha skurit och kopplingen kanske luktar ??
Testa vrid på kompressorn,med handen bara.
Bosse1 skrev:Har kompressorn fastnat blir det rätt varmt, kopplingen till remskivan sliiirar.
Går den att snurra med handen. kompressorn ?
anersimyra skrev:Bosse1 skrev:Kompressorn kan ha skurit och kopplingen kanske luktar ??
Testa vrid på kompressorn,med handen bara.
Lukten beror på att aggregatet blev såpass varmt att remmen började smälta. Till höger om remskivan syns två avlånga ”streck” vilket är smält gummi. Jag trodde som sagt i förstone att remskivan skurit, men i så fall hade det börjat skrika och remmen hade bränts av på några få sekunder..😮
tallen100 skrev:anersimyra skrev:Bosse1 skrev:Kompressorn kan ha skurit och kopplingen kanske luktar ??
Testa vrid på kompressorn,med handen bara.
Lukten beror på att aggregatet blev såpass varmt att remmen började smälta. Till höger om remskivan syns två avlånga ”streck” vilket är smält gummi. Jag trodde som sagt i förstone att remskivan skurit, men i så fall hade det börjat skrika och remmen hade bränts av på några få sekunder..😮
Sitter väl en "frikoppling" till kompressorn = remskivan snurrar hela tiden men inte kompressorn.
Om kompressorn går för tungt eller blivit stum kan kopplingen slira, då blir det varmt 🤔