Bilar

Fiat strada, körning på dåliga vägar

4 inlägg 538 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Fiat strada, körning på dåliga vägar

Sumsar  
#840673 Hej!

Jag har läst de äldre forumtrådarna angående Fiat strada som finns här på forumet, och skulle gärna vilja ha lite mer åsikter om modellen.

-Hur tycker ni som kör / har kört bilen att den fungerar att köra på oplogade/dåliga skogsvägar?

-Verkar diffspärren på strada adventure ifrån 2012 och några år efter det fungera bra och göra stor skillnad mot de tidigare modellerna utan diffspärr?
Hur står den sig mot typ Caddy med fyrhjulsdrift på sämre vägar?

-Går det att lägga in en röjsåg i flaket på modellerna med kort flak (det minsta är väl på strada adventure med fyrsits) om man lägger den på diagonalen när det finns stor flakkåpa?

-Övriga tankar om bilen!

Tackar för svar.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat strada, körning på dåliga vägar

anersimyra  
#840680 Jag tror inte att det går att få in en röjsåg på den fyrsitsiga modellen som var/är en modell som aldrig borde ha importerats..😡 konstruktionen var dessutom såpass korkad att en av landets största leverantörer av kåpor enbart tillverkade ett exemplar på prov.

Användarvisningsbild

Re: Fiat strada, körning på dåliga vägar

Sumsar  
#840682 Tack för svar!

Hur tycker du att de tidigare modellernas framkomlighet är, och den senare modellen som har lite längre flak och tvåsits med diffspärr - Gör det stor skillnad?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Fiat strada, körning på dåliga vägar

anersimyra  
#840684
Sumsar skrev:Tack för svar!

Hur tycker du att de tidigare modellernas framkomlighet är, och den senare modellen som har lite längre flak och tvåsits med diffspärr - Gör det stor skillnad?

Jag hade en 2006 1,3 som saknade spärr. Bilen hade en bra markfrigång som förstås var en fördel på sämre vägar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).