Motorsåg och handhållet

Kopplingskåpa 252rx å ljuddämpare ?

1 inlägg 285 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Kopplingskåpa 252rx å ljuddämpare ?

PRN  
#836068 Hallåja
Så jag började plocka ner min 252rx som jag köpte i höstas ja vad ska en säga hemma mekad och ihoplappad med tejp å najjtråd aja den kostade bara 400riksdaler .

De flesta delar finner jag som vinkelväxel styre ljuddämpare (när dämparna kostar 1000kr aj ) å annat som kopplingsbackar å små plock finns å finna utan större problem .

Men vart f*sen finner jag en kopplingstrumma till 252rx när den har utgått ifrån Husqvarnas sortiment ? Talat med en kändis åf å de visste då int ens vars de ska återfinnas ens en gång .
Å jag vill då gärna ha tag i en fräschare kopplingstrumma när de andra inköpen landar på 2000kr om int mer

Sitter någon på en sådan här 502 26 31-01 ? Å som är villig å sälja den måntro ?

Å kanske en fräschare Ljuddämpare ? 537 15 06-01 dehär finns men å punga ut en 1000kr mjaa för en ljuddämpare?


Borde det inte gå å byta koppling med samma gängmönster å trumma till den ? Exempel en 250 eller 245 delar kanske fungerar eller biffa upp på 265/165rx ?

Jag har en 165rx slitvarg jag får öppna å se om de ens har samma mått på delarna .


Jag vill minnas att 245rx- 252rx använde vi på Kalix NaturbruksGymnasium 2001-2004 å därför köpte jag en för den är en van vid å kommer stanna i min äga likt mina andra arbetsmaskiner ifrån Husqvarna .

Lägger upp nå bilder här för er å bliga på.

God Helg å Nu kom då Vintern Tillbaka här i Småland hah



   TS
Husqvarna motorsågar
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).