Motorsåg och handhållet

Jonsered 420 tankluftning fråga

1 inlägg 314 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered 420 tankluftning fråga

qvarne2  
#833076 Håller på att pilla med en fin 420. Som verkar vara original och orörd. Ett problem jag försöker fixa är att när jag vrider på sågen så kommer det efter ett tag bensin ur änden på handtagsbågen. Alltså nere vid oljelocket 🤣 Så började plocka isär handtaget. Jag har 4 slangar i "förgasarrummet" 1 är bränsleslangen och går in i förgasaren. 3 går ut på höger sida av sågen och in i handtaget. 2 av dessa slangar kommer från bensintanken. Dessa är alltså tankluftningen antar jag? Varför är det 2 st? Och vad ska stoppa bensinen från att rinna ut i dessa slangar och fortsätta in i handtagsbågen och komma ut på andra sidan. Och varför är slangarna typ 40cm för långa och fortsätter runt hela handtagsbågen? Skulle typ kunna klippa av och ha bränsleslang till 10 motorsågar. 😮 Och vad är den 3:e slangen som också går in i handtaget. Är det oljetankens luftning?



   TS
Husqvarna motorsågar
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).