Motorsåg och handhållet

Husqvarna 346xp

5 inlägg 725 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 346xp

hans - mikael  
#826776 Skulle rengöra mekanismen för kedjebromsen i kopplingskåpan och plastpinnen som går in i fjädern gick av när jag plockade isär, går det att montera ihop ändå eller blir det att köpa en ny knäled ,tror det var så den heter.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xp

Williamm  
#826777 Det blir att köpa ny knäled.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xp

hans - mikael  
#826781 Okej, tänkte kanske att det skulle gå för den kan ju inte fara någonstans när locket sitter där, men den kanske styr fjädern så den inte kärvar. Har satt dit fjädern och locket, brukar ta en polygriptång för att pressa ihop fjädern men det blev knepigt med locket fastskruvat , har alltid pressat ihop fjädern först och sedan skruvat dit locket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xp

Williamm  
#826810
hans - mikael skrev:Okej, tänkte kanske att det skulle gå för den kan ju inte fara någonstans när locket sitter där, men den kanske styr fjädern så den inte kärvar. Har satt dit fjädern och locket, brukar ta en polygriptång för att pressa ihop fjädern men det blev knepigt med locket fastskruvat , har alltid pressat ihop fjädern först och sedan skruvat dit locket.

Det kan nog gå utan, men det är inte värt att chansa med en sådan del tycker jag.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 346xp

hans - mikael  
#826841 Nej det kan du ha rätt i , såg att det finns att köpa knäled, finns även komplett kåpa och dom var billiga men om det är något att ha vet jag inte.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).