Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3276 inlägg 615726 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#831488
Vedmaskin skrev:Det här var väl ändå onödigt. Dryga decimetern med kramsnö.

Hängde vid plogen o ville åt fel håll. 🤪

Igår när det var barmark o solsken. Tur man var i skogen då.

Håller med till fullo 😥
Som tur var hade grannen körd upp skogsvägen förbi vedplatsen min
med traktor, så jag fick hämtat ett lass vedsäckar på slepvagnen idag.
Frun har eldat hårdt i vinter, så det var inte mycket kvar här hemma.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Tralsmo  
#831489
Orsa skrev:
1706380496_703d8082-0fd6-440c-95de-9cb800ceabac.jpeg


Här var både skotern och jag överens om att jag skulle ta fram spaden och att vi lika bra kunde åka hem sen.
Jag är för gammal nu för att ”gasa mej ur situationer” och burka en gammal bredbandare. Jag är nog Orsas sämsta skoterförare. Men det var isfritt här.



Där håller ja med dig till fullo orsa.

Nu håller ja till i södra änden av landet men gasa sig ur nåt är ja ochså för gammal me.

Rätt i spåret å eftertänksamhet så man slipper slit å släp är de som gäller på gammeldar.

Tur att man har styva barn som kan stå i när de behövs.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#831527 1 dm kramsnö = allt skogsarbete få vara, jag är för gammal för att gå ut och blöta ned mig, dessutom ordentlig upplega.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#831533 Nu kvällsskotning och temperaturen har krupit ned under -20 igen.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

valtra mega  
#831547
svampbob skrev:Nu kvällsskotning och temperaturen har krupit ned under -20 igen.

Har du någon köldgräns jag högg idag men när man ser på väderprognosen för de kommande dagarna blir det att köra ut föredrar det när det börjar bli runt -20

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#831560
valtra mega skrev:
svampbob skrev:Nu kvällsskotning och temperaturen har krupit ned under -20 igen.

Har du någon köldgräns jag högg idag men när man ser på väderprognosen för de kommande dagarna blir det att köra ut föredrar det när det börjar bli runt -20


Jag hugger med maskin men visst jag är inte så sugen på att köra när det är under 20.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Elis76  
#831561
svampbob skrev:Jag hugger med maskin men visst jag är inte så sugen på att köra när det är under 20.


Du är flitig Du @svampbob och låter inte vädret eller mörkret hindra Dig. Ute i ur och skur.

👍 🌲 🚜 😀

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

valtra mega  
#831562
svampbob skrev:
valtra mega skrev:
svampbob skrev:Nu kvällsskotning och temperaturen har krupit ned under -20 igen.

Har du någon köldgräns jag högg idag men när man ser på väderprognosen för de kommande dagarna blir det att köra ut föredrar det när det börjar bli runt -20


Jag hugger med maskin men visst jag är inte så sugen på att köra när det är under 20.

Jag hugger också med maskin men brukar köra ut istället när det börjar vara -15 till -20

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#831580
Elis76 skrev:
svampbob skrev:Jag hugger med maskin men visst jag är inte så sugen på att köra när det är under 20.


Du är flitig Du @svampbob och låter inte vädret eller mörkret hindra Dig. Ute i ur och skur.

👍 🌲 🚜 😀


Nog händer det att jag börjar undra vad jag håller på med. Det blir som ett ekorrhjul köpa dyra maskiner och sedan känna sig halvt tvungen att vara ute kvällar och helger så att det inte ska vara pinsamt lite timmar på mätaren när jag byter ett par år senare.😄

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

hfab  
#831590
svampbob skrev:Nog händer det att jag börjar undra vad jag håller på med. Det blir som ett ekorrhjul köpa dyra maskiner och sedan känna sig halvt tvungen att vara ute kvällar och helger så att det inte ska vara pinsamt lite timmar på mätaren när jag byter ett par år senare.😄

Har du bara nog mycket skog, och vilja att betala så kan jag hjälpa dig att få timmar på maskinerna.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#832378
hfab skrev:
svampbob skrev:Nog händer det att jag börjar undra vad jag håller på med. Det blir som ett ekorrhjul köpa dyra maskiner och sedan känna sig halvt tvungen att vara ute kvällar och helger så att det inte ska vara pinsamt lite timmar på mätaren när jag byter ett par år senare.😄

Har du bara nog mycket skog, och vilja att betala så kan jag hjälpa dig att få timmar på maskinerna.


Det var -27 nu på morgonen så tveksamt om det blir något hugget idag.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#834523 Påväg till skördaren för kvällsjobbet.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#838683 Säsongens sista plogsväng?

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

hfab  
#838692
svampbob skrev:Säsongens sista plogsväng?

Det får vi verkligen hoppas.
Tog mig 4 timmar att ploga 1,6km idag.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#838693
hfab skrev:
svampbob skrev:Säsongens sista plogsväng?

Det får vi verkligen hoppas.
Tog mig 4 timmar att ploga 1,6km idag.


Det betyder bara att du måste köpa en större traktor 😎

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).