Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2588 inlägg 689385 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#837463
Hema skrev:Så typiskt.

Numera är samtliga kamrater väl informerade om att de själva får bekosta reparation eller inköp av ny såg om de ställer sågarna runt bilen och samma fadäs upprepas..☝️☹️

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#837487 Ja, det där är en olycka som kommer hända förr elelr senare. Jag ställer alltid sågarna bredvid eller snett framför traktorn. Men en dag så glömmer man det... 😱

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#837489 Sett sagå slik at èin ikkje kan fysisk kjøra på ho, mi erfaring.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jsn  
#838194 Höll på med veden förut och skulle börja kubba upp grovt som inte gått igenom maskinen, tyckte huggarhjälmen hade så underlig passform i några ögonblick tills jag insåg att jag hade vanliga hörselskydd på mig under hjälmen...

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

anersimyra  
#838225
jsn skrev:Höll på med veden förut och skulle börja kubba upp grovt som inte gått igenom maskinen, tyckte huggarhjälmen hade så underlig passform i några ögonblick tills jag insåg att jag hade vanliga hörselskydd på mig under hjälmen...

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 den var kul! Själv gick jag en hel arbetsdag och undrade över varför kängorna plötsligt klämde över fotknölarna. Förklaringen kom när jag efter arbetsdagens slut tog av mig kängorna och fick syn på mina fiberpälsvantar som jag saknat under dagen..😮

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

hfab  
#839419 Jag fick en beställning på nedtagning av en skadad gran.
Tyvärr några veckor för sent.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#840435
anersimyra skrev:
jsn skrev:Höll på med veden förut och skulle börja kubba upp grovt som inte gått igenom maskinen, tyckte huggarhjälmen hade så underlig passform i några ögonblick tills jag insåg att jag hade vanliga hörselskydd på mig under hjälmen...

🤣🤣🤣🤣🤣🤣 den var kul! Själv gick jag en hel arbetsdag och undrade över varför kängorna plötsligt klämde över fotknölarna. Förklaringen kom när jag efter arbetsdagens slut tog av mig kängorna och fick syn på mina fiberpälsvantar som jag saknat under dagen..😮

Jag måste ha känsliga fötter, för det där hade inte gått. Men försökt sätta på sig skorna kan ha hänt.

Min bror klagade en gång över att hans ärvda skor av mig, var osköna. Kollade i dem o de var fulla av grus. 😮 Han ville nog inte ha begagnade grejer gissningsvis. På 80-talet var det vanligt med att syskon fick ärva, undra hur det är idag? Gissningsvis betydligt mindre vanligt.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#841553 Det har blivit rätt många fadäser senaste veckan, men när detta inträffade kan man bara skratta.



Hade glömt att det stod en tanig gran på lut där.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).