Socialt (mer om oss)

Kom i form med skogsforum..💪🙂

86 inlägg 11299 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

Williamm  
#815235
anersimyra skrev:Då är ett delmål uppnått..🙂 numera behövs inte längre hängslen på huggarbältet för att det ska förhindras att glida ner över röven..😃

Snart behövs det igen... När det blir för stora..

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

anersimyra  
#815245
Williamm skrev:
anersimyra skrev:Då är ett delmål uppnått..🙂 numera behövs inte längre hängslen på huggarbältet för att det ska förhindras att glida ner över röven..😃

Snart behövs det igen... När det blir för stora..

Ingen fara, det finns gott om utrymme kvar efter det nya hålet som jag fick ta upp i bältet..🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

Bond.J  
#820904 Mycket bra ämne till tråden, bra TS! Gör jättestor skillnad att göra "lagomgympa" för att orka mer.

MEN jag har ett problem som ingen av er andra verkar ha! Ni fokuserar väldigt mycket på att ni gått upp i vikt. Mitt problem är att jag blivit längre! Stubbarna är så otroligt långt ner nuförtiden.

Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

JensSkoog  
#820908
Bond.J skrev:Mycket bra ämne till tråden, bra TS! Gör jättestor skillnad att göra "lagomgympa" för att orka mer.

MEN jag har ett problem som ingen av er andra verkar ha! Ni fokuserar väldigt mycket på att ni gått upp i vikt. Mitt problem är att jag blivit längre! Stubbarna är så otroligt långt ner nuförtiden.

Då får du följa rekommendationen som jag gav till min sågelev idag. Han
är lång och smal och har jobbat som präst, så mitt besked till han var att
han fick göra som i kyrkan, jobba på knäna om han inte skulle göra amerikastubbar.
Blev riktigt bra smålandsstubbar efter han då!

Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

anersimyra  
#829462
I dag sprang jag på ett utegym under fototuren och slog då två flygfän i en smäll..😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

enbhen  
#829831 Idag gjorde jag ett bra ”träningspass” bestående av gallring av hyfsat grov björk, handlastning och lite skoterkörning. Min smarta klocka tyckte träningen var överdriven 😅
Kommer somna gott ikväll!

Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

anersimyra  
#829844
enbhen skrev:Idag gjorde jag ett bra ”träningspass” bestående av gallring av hyfsat grov björk, handlastning och lite skoterkörning. Min smarta klocka tyckte träningen var överdriven 😅
Kommer somna gott ikväll!

Inte för att jag ser att instrumentet ”tyckte” att arbetspasset var överdrivet..🤔 Men med tanke på en medelpuls på 132 så torde arbetsdagen gett en effektiv träning..💪😃

   TS
Avatar Fallback

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

enbhen  
#829854
anersimyra skrev:
enbhen skrev:Idag gjorde jag ett bra ”träningspass” bestående av gallring av hyfsat grov björk, handlastning och lite skoterkörning. Min smarta klocka tyckte träningen var överdriven 😅
Kommer somna gott ikväll!

Inte för att jag ser att instrumentet ”tyckte” att arbetspasset var överdrivet..🤔 Men med tanke på en medelpuls på 132 så torde arbetsdagen gett en effektiv träning..💪😃


Det syns inte i denna sammanfattning. Men hög medelpuls under drygt 3 h och många brända kalorier gjorde antagligen att klockan tyckte så.

Eller så blev den så paff så den måste säga åt mig att lugna mig 😆

Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

anersimyra  
#829863
enbhen skrev:
anersimyra skrev:
enbhen skrev:Idag gjorde jag ett bra ”träningspass” bestående av gallring av hyfsat grov björk, handlastning och lite skoterkörning. Min smarta klocka tyckte träningen var överdriven 😅
Kommer somna gott ikväll!

Inte för att jag ser att instrumentet ”tyckte” att arbetspasset var överdrivet..🤔 Men med tanke på en medelpuls på 132 så torde arbetsdagen gett en effektiv träning..💪😃


Det syns inte i denna sammanfattning. Men hög medelpuls under drygt 3 h och många brända kalorier gjorde antagligen att klockan tyckte så.

Eller så blev den så paff så den måste säga åt mig att lugna mig 😆

Jag får ta och leta fram min egen ”smartklocka” och se om den går att ”shocka”..😨😂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

Raggarö  
#829864 Har efter lång tids sjukdom "gubbacancer" (prostata) börjat återkomsten efter slutförd strålning.

Jag gick ca. 3 km igår vilket var ganska lagom, det är bara att fortsätta på snorhala vägar med väldubbade skor.
Hemgymmet ska återinvigas + alla andra redskap som finns i hemmet, all försiktig träning är av godo i detta läge.

Jag har haft ordentlig abstinens efter huggningsjobb, tur att vädrets makter varit som de varit, grannen har också varit förhindrad vilket varit en tröst 😎.
Tur att man får reparera gamla sågar så är man i allafall i närheten av skogen.....

Raggarö

Avatar Fallback

Re: Kom i form med skogsforum..💪🙂

enbhen  
#829909
anersimyra skrev:
enbhen skrev:
anersimyra skrev:
enbhen skrev:Idag gjorde jag ett bra ”träningspass” bestående av gallring av hyfsat grov björk, handlastning och lite skoterkörning. Min smarta klocka tyckte träningen var överdriven 😅
Kommer somna gott ikväll!

Inte för att jag ser att instrumentet ”tyckte” att arbetspasset var överdrivet..🤔 Men med tanke på en medelpuls på 132 så torde arbetsdagen gett en effektiv träning..💪😃


Det syns inte i denna sammanfattning. Men hög medelpuls under drygt 3 h och många brända kalorier gjorde antagligen att klockan tyckte så.

Eller så blev den så paff så den måste säga åt mig att lugna mig 😆

Jag får ta och leta fram min egen ”smartklocka” och se om den går att ”shocka”..😨😂


Jag tycker min klocka bidrar starkt till att öka min motivation. Kan ibland köra ett extrapass eller pusha lite hårdare bara för att uppnå de mål jag satt upp.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).