Socialt (mer om oss)

Tråden för oss cyklister

260 inlägg 81186 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Sne4  
#806245 hehe, är det bara jag som funderar på vad en pulsklocka skulle visa i tid för återhämtning om ord som elcykel eller batterisåg nämns för en del personer?

@Niking, vad sjuttsingen låg pulsen på för att få så lång återhämtningstid, det lär ha varit rejält hårt?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806246 Nope, ingen battericykel. Utan en vanlig 22-växlad racer från år 2000.

Å f.ö. slutar vanliga battericyklar sin assistans vid 25 km/h, så jag hade i princip ändå fått trampa till 100% själv - samt dessutom fått si sådär 10-15 kg extra cykelvikt att släpa på.

Så batteriassistans hade varit helt fel väg att gå för min del.

Att batteriassistans fungerar i andra sammanhang (t.ex. om jag ska cykla med röjsågen till röjskogen), är en helt annan femma.
/Niklas
Senast redigerad av Niking fre 14 jul 2023, 15:06, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#806247
Sne4 skrev:hehe, är det bara jag som funderar på vad en pulsklocka skulle visa i tid för återhämtning om ord som elcykel eller batterisåg nämns för en del personer?

@Niking, vad sjuttsingen låg pulsen på för att få så lång återhämtningstid, det lär ha varit rejält hårt?


Medel 136 slag/minut, max 159 slag/minut.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#810987 Silca har en intressant sida för att beräkna lämpligt lufttryck i cykeldäcken. https://silcavelo.eu/pages/sppc-form

Finns visst utrymme att sänka trycket en hel del. 😀 👍
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Tråden för oss cyklister

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#810998 Å här finns mer bakgrundsinformation om Silcas däckstryckskalkylator https://silcavelo.eu/blogs/silca/tire-p ... -explained
/Niklas

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).