Arbetskläder för skogen

Byxor

12 inlägg 3523 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Byxor

Matte03  
#814580 Halloj! Tänkte kolla om någon rekommenderar någon Särskild sågbyxa? ska användas rätt så ofta och mina stihl byxor är rätt tunga så letar nya. Kikat på arbortec, ni som kör det skulle ni rekommendera de? Mvh Mattias



   TS
Användarvisningsbild

Re: Byxor

prodigys  
#814632 Jag som hobbysågare är väldigt nöjd med mina från engelbert strauss, https://www.engelbert-strauss.se/snitts ... -4QAvD_BwE

Gillar dom mycket bättre än dom husqvarna technical extreme jag har på jobbet. Fick dock byta plats på dom bakre knapparna till hängslorna då jag har ganska kort torso så fick Y:et i nacken. Storlekarna är också väldigt väl tilltagna, när dom köptes var det precis jag kom i c56 i diverse vanliga byxor men kunde lätt haft c54 i sågbyxorna, så en storlek mindre än vanligt om du inte tänker ha tjocka underställ.

God ventilation och rymliga fickor är trevligt, går att komma i fickorna med handskar om dom inte är alldeles för bulkiga. Riktig tumstocksficka och något som många andra byxor saknar, flärp som skyddar ländryggen.

Avatar Fallback

Re: Byxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#814633 Jag tycker också dessa är bra, relativt slitstarka också.

Användarvisningsbild

Re: Byxor

anersimyra  
#814719 Båda paren av mina ”Engelbertbrallor” sprack i grenen. Det ena paret höll i runt ett år medans den ena brallan höll i en knapp vecka. Mina nuvarande timbermen standard och allround från Skogma har numera varit med under ett par års tid..🙂

Avatar Fallback

Re: Byxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#814736 Spruckit för mig också. Hur hållbara är timbermen över lag, tycker du. Stihls dyra hade ju så klent tyg om man skall riva runt i ris och ha sig.

Användarvisningsbild

Re: Byxor

JensSkoog  
#814737 Stihls är bekväma, men tynntyget ger jag inte mycket för.
Timberman är båda bekväma och toliga.

Användarvisningsbild

Re: Byxor

anersimyra  
#814738
Mangan skrev:Spruckit för mig också. Hur hållbara är timbermen över lag, tycker du. Stihls dyra hade ju så klent tyg om man skall riva runt i ris och ha sig.

Timbermen light är de klart bekvämaste brallorna som jag använt under 49 år, och då de fortfarande är hela efter drygt två års daglig användning så kan jag inte annat än tycka att de är riktigt bra. Dessvärre kostar de i dag en bit över 3000:- vilket känns väl mycket då man ju kan köpa de utmärkta oregon Waipua för runt en tusing på jula.

Användarvisningsbild

Re: Byxor

JensSkoog  
#814741 Ja, det var ju "anersimyra" som satte mig på tanken att köpa Timberman, och jag har inte ångrat alls.
Dyra är de, men så mycket mer bekväma än Waipua, och bäst av allt så kommer dom i
storleken LTMKB - liten, tjock med korta ben 🤣

Användarvisningsbild

Re: Byxor

Mossebo  
#814802 Oregon har ju även sina fiordland byxor. Dessa tycker jag är väldigt mycke bekvämare än de billiga som jula säljer. Dock så sitter ju timberman bättre. Men som sagt de kostar mer oxå. Oregon fiordland är även dem väldigt slitstarka.

Användarvisningsbild

Re: Byxor

MrZnake  
#815853 Jag kan också vara sjunga Timbermenns lovsång. Har lightbyxan och kan inte klaga alls på dem. Tackar också Annersimyra för tipsen.

Avatar Fallback

Re: Byxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#815908 https://www.onlineshop-hagengruber.de/i ... hose-Light

Här lite billigare, 2726:- med dagens kurs.

Avatar Fallback

Re: Byxor

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#820760 Nu har jag haft de några dagar, gillar skarpt möjligheten att dra ihop midjan med kardborre. Vänster benficka är inte i vägen när man kör vänsterbenstekniken ( 😉 ) . Hoppas de håller! 300:- billigare från Tyskland om ni så önskar.

Just ja, använder inte hängslen på dessa, sitter uppe OK ändå.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).