Arbetskläder för skogen

Tips på huggarbyxor

125 inlägg 58842 visningar 24 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

MrZnake  
#807973
ElKenta skrev:Så Light saknar plasthylsan för kombinyckeln? Är det en gissning att sågskyddet är sämre, förlåt frågan för jag frågade Skogma och den killen sa att det var samma skydd. Är passform densamma på båda? Om du skulle välja en av dem skulle det bli Light då? jag är ingen skogsman som du, men hantverkare sen 40 år och vill ha bra verktyg o kläder men en stor skillnad på yrke vi har så jag kan därför inte se o förstå vad man önskar sig av ett par sågbrallor... de kommer förhoppningsvis leva många år om olyckan håller sig borta. (har egentligen inte ens råd med dessa)
Benen ser väldigt trånga ut.
Är dina äldre eller nyare, bra sydda mm.


Fick hem ett par Light storlek XL- kort. Jag har normalt 108D och skapligt kralliga lår och vader. De är väldigt trevliga och inte alls trånga i benen. De har plaströret för kombiverktyget.

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Patlin  
#809466 Tips, hitta waipua sågskyddsbyxa för 999kr på redskapsboden
https://redskapsboden.se/products/skydd ... ydd-oregon

Har googlat runt och läst recensioner osv utan någon butik att prova byxor i, men för det priset verkar det rimligt så beställde ett par!

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Noruega  
#809475
Patlin skrev:Tips, hitta waipua sågskyddsbyxa för 999kr på redskapsboden
https://redskapsboden.se/products/skydd ... ydd-oregon

Har googlat runt och läst recensioner osv utan någon butik att prova byxor i, men för det priset verkar det rimligt så beställde ett par!

Annat pris där nu.

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Noruega  
#809476 Tydligen bara small storlek som kostar drygt 1400. Andra storlekar kostar 999kr.
Kanske ett fel där

Användarvisningsbild

Re: Tips på huggarbyxor

Patlin  
#809480 Precis samma för mig! M-l och xl till bra pris! :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).