Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

5 inlägg 297 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

swdmange  
#841733 Hejsan,

Jag har problem med att skotaren titt som tätt varnar för lågt lufttryck och går då ej förflytta. Ibland visar den minus 4,7 bar, ibland plus 3, när allt är ok står den på 6 bar. Just att den visar minusvärde känns konstigt, Jag är tveksam till att trycket verkligen är lågt och misstänker typ givarfel. Någon som har erfarenhet av detta? Någon som har koll på vart givaren sitter?

Förresten, ofta hjälper det att lägga i/ur parkeringsbroms och vips är lufttrycket ok igen.

Tacksam för tips/ Magnus



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

jannee  
#841739 Hade det varit en lastbil hade jag trott att det varit läckage i en bromsklocka eller ventilpaket.

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#841741 Fritt spånande: Negativt lufttryck låter som om datorn får in en signal som är utanför givarens parametrar. Så antingen är givaren trasig eller så har du kabelfel. Vad händer om du kopplar ur sensorn?

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

Tralsmo  
#841776 Låter lite konstigt att du får minus på lufttrycket.

Va har haft en greno 1050 skördare å bromsklockorna fick vi byta bägge 2 på den på grund av läckage av luft.
Renoverade även kompressorn på grund av att de läckte luft å koksade igen backventilerna.

Har inget minne av att vi fick några alarm från datorn men finns de givare på tryckluften så kan de ju mycke väl va en sån.

Avatar Fallback

Re: Gremo 950 varnar för lågt lufttryck.

swdmange  
#841789
Mangan skrev:Fritt spånande: Negativt lufttryck låter som om datorn får in en signal som är utanför givarens parametrar. Så antingen är givaren trasig eller så har du kabelfel. Vad händer om du kopplar ur sensorn?


Jag har inte lokaliserat givaren ännu, någon som har koll på vart den sitter?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).