Skördare

Valmet 901 -97 Kran 998

7 inlägg 2054 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valmet 901 -97 Kran 998

Stha  
#769040 Utskjutet börjar krångla efter 1tim körning, går inte ut eller så går ut hela vägen å sedan är det inget liv i den...har skruvat lite på ventilen på kranen men det återkommer igen..eller är det styrventilen på ventilpaketet..hoppas någon som haft samma problem 🙂



   TS
Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Stha  
#769356 Bästa gubbar 😀

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Andree  
#839455 Hej jag är nyfiken på om du fått iordning på ditt problem då jag har ett liknande på svängen!

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Stha  
#839612 Hej...nä tyvärr inte hittat felet ännu men prata med en mekaniker å han trodde tätningarna var dåliga, då blir det tydligen så att det läcker igenom...ja skall packa om kolven så får vi se om det funkar 🙂

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Andree  
#840082 Okej, jag har problem med flera funktioner, för mig är svängen värst och vill inte röra sig när maskinen gått ca 1timme, den rör sig i princip inte åt vänster, men åt höger går den men det är allt eller inget. Det känns som att slider kärvar då den även kan hänga sig och fortsätta smyga vidare åt höger. Resterande funktioner blir ryckiga och utskjutet kan gå huggigt utåt

Användarvisningsbild

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Stha  
#840101 Hej..ja det låter som samma beteende ja har på utskjutet...det kan gå hur bra som helst i ca 1 timme sedan går inte utskjutet att köra in..man hålla den stilla med spaken in men släpper man så åker det ut av sig själv...ja hoppas att det är kolvtätningarna annars är det väl i ventilen...
Reparatören ja pratade med trodde mest på kolvtätningen...så det blir å riva skiten å kolla 👍😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Valmet 901 -97 Kran 998

Andree  
#841475 Har du provat att byta plats på kontakterna på ventilpaketet och sett om problemet ändrar riktning?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).